Baza kół naukowych
Jeśli chcesz zaktualizować dane albo wycofać swoje koło ze spisu, napisz do nas: fkn@psrp.org.pl
Szczegółowe informacje o interesującym Cię kole naukowym znajdziesz po kliknięciu w jego nazwę.
Nazwa koła naukowego | Koło Żywych Metodyków "Metoteka" |
---|---|
Uczelnia koła naukowego | Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu |
Województwo | wielkopolskie |
Adres mailowy | metoteka.uam@gmail.com |
Strona internetowa | https://www.facebook.com/kolozywychmetodykow |
Dyscyplina naukowa | literaturoznawstwo |
Krótki opis działalności | Koło Żywych Metodyków „Metoteka” działa w Instytucie Filologii Polskiej, na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM. Zespół szuka innowacyjnych metod nauczania, a w swoich działaniach kieruje się zasadą: „Przede wszystkim uczeń!”. Koło organizuje wiele różnorodnych wydarzeń, które propagują wiedzę o literaturze i języku. Na liście działań znajdują się m.in.: gry popularnonaukowe dotyczące wybranych lektur szkolnych, wielkie scrabble, gra typu escape room, czytanie performatywne, widowisko teatralne czy szeroko rozumiane warsztaty – dziennikarskie, bożonarodzeniowe, przygotowujące do egzaminów. Członkowie Koła starają zachęcić uczniów do nauki, a nauczycieli do wykorzystywania nowej technologii oraz metod podczas zajęć dydaktycznych. Koło Żywych Metodyków "Metoteka" stawia na edukację polisensoryczną, w której to uczeń jest głównym bohaterem literacko-językowy przygód. To jego doświadczenie, emocje oraz aktywność przekłada się na efektywność oraz efektowność nauki. Nasze Koło wspiera inicjatywy mieszczące się w szerokorozumianym nurcie alternatywnej edukacji, projektując wydarzenia o charakterze popularnonaukowym, w którym dzieci odkrywają zupełnie nową odsłonę dobrze znanych sobie przestrzeni z zakresu dydaktyki polonistycznej. Działalność Koła jest unikatową na skalę krajową - nasze warsztaty przeprowadzamy stacjonarnie w budynku Collegium Maius (ale nie tylko - dojeżdżamy również do szkół) zupełnie za darmo, często w odpowiedzi na zapotrzebowanie nauczycieli lub chęć realizacji własnych projektów. Część wydarzeń adoptujemy do potrzeb uczniów słabo- i niesłyszących oraz niedowidzących. Wszystkie aktywności ukierunkowane są na nowocześnie postrzeganą edukację, w której uwagę przenosimy z wyników na doświadczenie, z ocen na zabawę i radość odkrywania świata. |